Monday, May 28, 2007

malang berbau petrol

tak pueh cuti sabtu n ahad, dulu 2 hari tu senang lenang aku leh gunakan tuk Sabtu, ke pasar dan Ahad, aku akan jalan2 atau berlari2 anak di taman Tasek depan umah aku..pahtu aku akan ke pasar or resto tuk minum...hujung minggu le masa tuk pamper kan anak2..kini mimpi le aku nak buat gituk lagik...pepagi dah bersilat kat dapur, mana nak mesin kain, nak jerang air, nak sediakan sarapan..puehati takde maid sbb leh wat cam2 gaya anak beranak depan TV...


Sabtu, buat facial dan urutan aromatherapy kat rumah..sungguh tak syok, anak2 pun sibuk nak ngaco apatah lagi tengok muke ibu biler di 'masker' kan...kang aku gelak, kut herok muker..sia2 jerk wat facial..

Ahad lak amir request nak makan laksa, kena le ke pasor beli bahan tuk laksa..
nak jadik citer...kelako pun ada, start enjin, tetiba enjin berguyang inul..eh apsal plak ni..timing larik ka? tup2 mati plak, start lagi takmboh, start lagik takmboh lagik..apa jadah ni?? rupernya minyak abis daaaaaa...
masuk rumah ambik kunci kete hubby..start skali tak mboh, start 2 kali takmboh idup gak..ke3 baru idup..takde warm-up dah, masuk gear jalan trus...terpikir rugi ke pasar setakat nak beli ikan kembong sekila, daun kesum, laksa sebungkus, timun,bunga kantan, and etc...finaly beli kat kedai depan rumah jerk...

member yg datang buat facial tu bermalam kat rumah aku, so dia mintak aku antor ke rumah sorang lagik kawan..tak jauh lam 3km jerk dr rumah aku...nak jadik nasib malang, kete laki aku plak mamfus depan rumah kawan tu...aiyoookkkk!!!...dedua sbb abis minyak...malu kan!!...

call larling, ape nak buat..kete aku pun kong, tak koser nak menapak with 2 hero..dann aku lagik tak koser nak menapak with my doter...time emergency gini le, 1 taxi pun tak nampak..

at last tingat kat cousin..almost 2 hrs gak menunggu..si anak dara dah nangis nak susu dan bantal busuk..cuaca dah le panas..cousin beli minyak rm10, tuang kat kete larling 3/4, bal 1/4 minum kat kete aku...wakkakkka..

aku ni 1 hati 1 jiwa dgn larling bab2 gini..cukup tak sker singgah petrol station..skali singgah akan bagi fulltank trus..satu lagik bab surat saman..aku n larling amat jaaaaaaaaaarang bayor saman, we all ignore jerk, cuma akan bayor kalo sangkut biler nak renew licence or roadtax..(harap takde police or JPJ officer baca blog aku..wakkkakkkka)...........


2 comments:

equilibrium_space said...

huhuhuhu...opah dah patot dok umah dendiam, kasik est!
len kali bawak spare mintak satu tong drum, sangkut atas bumbung keta!

opah...opah....kan dah kn bebel ngan saya!

sd. said...

oloh.minyak abis ke?
aih..bleh lak tu due2 kete..huhu

sayda's better now.tq

hugs~