Wednesday, October 17, 2007

Salam Syawal 2007

Assalamulaikum
Punya lama guwe tak menulis..
almaklum sepanjang Ramadhan dan tahun ni merupakan kali ke4, aku busy di rumah sinun..alhamdulillah rezeki ramadhan..

aku pun heran camne bleh terjebak lam bidang ni, yg aku boleh tafsirkan bidang yg sangat menraik dan tertarik, w/p dgn kerja dan anak2 kecil yg amat perlukan belaian sorang ibu..bila menjelang ramdhan spirit tu datang, kekuatan yg di luar jangkaan, keberanian yg aku sendiri pun tertanya2, di mana datang nya...

tahun ni dgn redginger, makin mudak ku merempit, makin licik ku mencilok..makin banyak muatan leh ku isi...saban minggu muatan ku susun hingga ke roof..thank god saban tahun, rezeki ku anak beranak makin murah..

apa citer raya korank???

aku? tahun ni beraya rumah in-laws..meriah semeriah segempak selalu..
sumer in-laws berjumpa, bergossipping, si anak2 sumer sibuk bakar mercun, si pak-pak pun sibuk gak berborak..sakan i can tell u


aku ambik cuti a week before raya..menghantar pesanan sepelosok KL/Sel..
shopping pun aku buat last menet..kesian gak ngan anak2 aku..berbuih mulut duk tanya biler nak beli itew ini..depa sumer duk excited sbb kawan sekolah deme tu sumer duk citer perihal baju kasut raya bagai...

Thursday noon baru setel delivered sumer kopok, trus ke Parkson Grand, unfor, shopping lagik sehari 2 menjelang ramadhan, wat do u expect, mmg le takdor lagik baju2 yg chantek2..
explore bih kurang, q kat kaunter parkson yg tak ramai org, tapi service lembab giler tu, abis gak almost rm200..aku chow ke JJ...
dah tak ramai umat punn kat JJ, memasing dah balik kg or else mana yg takde kg tu pun dah memerapkan kat rumah duk gantong langsir baru, tukar bedsheet baru, tukar cushion baru, karpet baru mau pun bekas kueh baru...:)

pilihan yg ideal di waktu puncak begitu adalah baju2 yg bergantung wif tag "new arrival or tag 10-20% diskaun, ko jgn nak carik la baju cecantik tuk category sales 50-70%..maka budget ku tahun ni terlebih rebeh burst nye..haa..saper nak tolong tu...lain kali buat lagik keje lastmenet...):- abis separuh drp gaji ku tuk beli pakaian raya amir, amar & maira...

reach home lagik 30 min to berbuka puasa, very d sempoinya menu, nasik lemak singgit + air kotak dutch lady...haaa

hajat mlm tu gak nak bertolak ke KG, dek kerna keletihan shopping, maka ku postpone ke friday am..lam kul 11 aku kuar dr rumah di Bandar Baru Bangi menuju ke BIdor, Perak Darul Ridzuan..

amar naik kete ayah, maira dan amir follow kete aku, we all balik naik kete sendili2..hikhikkk keji kan!! kannya pe punn, aku raya ke4 dah keje, while my laki raya ke6 baru keje..so now my laki dan anak2 masih enjoy beraya di kampong lagi, semlm sesubuh lagik aku dah bertolak sengsorang mengharung lebuh raya utara ke KL..aku kuar dr Bidor lagik 5 mins to 6am, reach office safely at abt 7.40am..alhamduillah Allah permudah kan perjalanan ku..hiway clear, cuma ada satu accident melibatkan 5-7 bijik kete, katanya langgar lembu..the hit happened @5am, time aku sampai kat area tu, tow truck tengah mengira2 kos tunda..almaklum banyak kereta nak di tow.......


abis keje petang semlm, aku ke Pizza..melantak personal pan + chicken soup..
pastu duk window shopping, psst: duit raya anak2 banyak ni..ngeh..ngeh..ngeh..
persis org bujang aku mlm tadik, mundar mandir sorang diri..
kang aku nak sambung lagik shopping groceries sebelum anak2 & lakiku sampai lam kul 10-11pm..

Kepada sumer pembaca blog ni, salam syawal dr Teh untuk anda sumer..salam kemaafan ku pinta jika ada kekasaran bahasa yang tidak di sengajakan...

No comments: