Monday, May 21, 2007

Thursday, 17/05
depan sekolah amir, masuk jerk kereta, blum sempat aku tekan gear, si amir sibuk tanya 1 lagi hadiah for teacher's day...aikkk cikgu mana plak ni?, jerkah aku..amir bilang cikgu sekolah KAFA..hmm ustazah la tu..so aku habaq kat amir enuff bagi kad jer.." kesian ustazah, takde org bagi hadiah, ustazah pun ajar amir gak sama cam cikgu sekolah petang, ustazah ajar amir akhlak, ajar amir jawi...2 subject yg amir like the most...
mlm tu sebelum masuk tidor, bungkusan dah siap dlm beg sekolah amir...


citer si amar plak
cam biasa, aku akan biarkan si amar bermain2 dlm bilik air sementara aku siapkan si adik & siabg,..tetiba phang!..dengar amar menangis..aku duk ingatkan gayung jatuh dan menimpa kaki amar, aku idak le periksa .. syampoo rambut dan sabun beh kurang...time aku nak pakai kan cawat, baru aku notice darah ngalir betul2 tepi mata dia..mak aikkkk..ngeri seh..sehingga nampak tulang putihhh dan daging merah....uwaaaaaaaa ngeri..aku pikir better take him to the clinic nearby, tapi one thing bout amar ni, bukan senang nak pegang kawasan mata tu, tak cam bebudak normal, doktor pun takut nak jahit coz too closed dgn mata..finally tak jadik dan aku letakkan aje dgn minyak kambing gurun, tu pun meronta2 dia melawan..
oleh kerna tak tahan kesakitan, aku bagi 1 botol susu, trus terlelap..kesian anak manja ibu ni

Jumaat Pagi, 18/05
aku ambik emergency leave, dek tak sampai hati aku nak tinggalkan amar kat nursery, maka aku decided tuk gi sekolah amar kat http://www.mab.org.my/services/children.html and bleh have chit chat dgn cikgu2 and oso dgn bebudak senasib dgn amar...dah lama sungguh aku tak kesana, sejak aku dapat permission log-out awal 30 minutes tuk jemput amar, maka aku tak berpeluang nak minggle around dgn anak2 dan mak2 kawan2 amar...tahun 2005 & 2006 aku ambik amar during lunch hr, so sempat le jumpa kejap dgn parents di situ...



Sabtu, 19/05
larling balik KG, antor pakchu yg baru tiba dr LA..balik cuti tuk 3 minggu..
mlm tu aku selesa ya amat nonton konsert akhir AF5, tak perlu rebut2 remote dgn laki aku...
tahniah ! rezeki berpihak kepada Mila


Ahad, 20/05
ke Tesco bersama anak2..

3 comments:

Unknown said...

kak, mila tu nyanyi best tak?
kita tak follow sgt la.
tp nak la tau jugak. hehe.

Chibi Maruko said...

Pakchu balik lagi yek, dia balik tiap tiap tahun ke kak, sbb tahun lepas dia balik jugakkan...

me time B keja, hehe remote melekap kat tangan sbb time dia ada, ceh, jangan harap dapat pegang :) hantu tv mamat tu.

tehbunga said...

@Cik Kema
Mila menyerlah dr konsert ke 7..sebelum2 tu kelaut gak...and awal2 dulu akak wish sgt dia terkeluar..dah rezeki dia kan!


@Chibi
Ye, sejak zaman millenium ni Pak Chu balik every yr, balik kejap abt 3 weeks jer..
Pak Chu dah duk LA since 1981.