Wednesday, May 16, 2007

on d way home after fetch amir from school...dlm kereta amir sibuk tanya dah beli hadiah tuk teacher's day dak?..aku cakap bagi card cukup le..alaaaaah mother's day amir bagi hadiah kat ibu, kena la bagi kat teacher gak..nanti father's day pun amir nak kasik ayah hadiah.. aiyokk!! baaaek punya planning anak bujang aku ni...(bleh dak father's day tu jgn masuk list..hikhikk..jahat aku kan!!!)aku yg penat ni tak mboh singgah shopping complex yg hanya sepelaung dr rumah...malas sehh..hati ingat nak cepat sampai ke rumah jerk..dlm kepala nak ambik adik maira & amar, nak angkat jemuran, nak jerang air...bebudak tu the moment masuk rumah jerk mula la mintak susu..tu yg berkejo kena jerang air...


Sebelum ambik amir, aku dah singgah ke pasar mlm beli stuff tuk dinner...
/ nasik lemak kosong (+sambal bilis, telor cinonet + timun sekeping) = RM1
/ nasik lemak paru = RM2.50
/ Roti Hemlet Sardin = RM2.70
/ Mee Soto + Pengedil = RM2.50
/ Pelam epal muda 1 kilo = RM3
/ oren + epal 10 biji = RM5
/ Cendol 1 gelas plastik = RM1

sampai jerk rumah..trus dipelahap oleh anak2 aku..psst : maknya yg lebih..:) ..anak sesuap, mak 2 suap ye dak?..
licinn..tinggal nasik lemak singgit jerk tuk ayah..jadik le ehsan..saper soh balik lambak..haaaaa kan dah kena buli..


/ sekor ayam = RM8
mlm nanti bakal dikorbankan..samada goreng garam kunyit jerk; nasi putih; kuah kicap..haaaa..ibu pemalas!!
atau masak lemak cili padi (kelapa dah beli sebiji ahad lepas, cili padi pun ada, kunyit idup pun ada, kentang pun ada..


dah kenyang..dah mandikan wangi2 3 budak bijak tu...amir rewind sal hadiah cikgu...
kebetulan mmg ada vase dan serving dish yg lom guna; masih in box..suggest kat amir kasik tu jerk..
takmo ooo..demand nak bagi tudung..nanti leh nampak cikgu pakai, katanya..hmm aku malas btol nak kuar ke kedai depan...belek2 lemari..haaah terjumpa plak tudung yg lom pakai..tudung harga seploh ringgit..(bukan sengaja, tapi dah takde choice, kira darurat laa ek)..tengok lam store ada wapping paper belen aku join exchange gift kat forum SKAC@cari. Aku cakap kat amir nanti ibu balutkan..ibu nak lipat kain, nak solat, nak itu nak ini..
alih2 aku tertidor..siotkan!! sedar2 dah kul 11.30 mlm...bangun le aku terkedek duk balut hadiah amir, kul 12.30 sambung tidor...ibu mana yg sanggup hampakan permintaan anak kan!!!




No comments: