Wednesday, May 23, 2007

lambaian Kaabah

udah lama aku tak baca blog KS..semlm terlintas ke sana, terlewat tuk ucapkan selamat pergi dan selamat kembali kepada KS..alhamdulillah tercapai sudah hasrat dia...hmm ntah biler plak giliran aku dan keluarga aku...

Sesuai dengan profession aku yang hari2 sinonim dengan diary, appointments, itinerary, etc..maka sejak bujang dulu, aku selalu catit goals aku, mana yg dah achieved tu, aku akan pangkah...so far takde yg tercicir..amin!!..
biler aku menganjak ke alam bertangga, aku kena la revise balik goals aku tu, ye dak..nak sesuaikan dgn requirement partner and status aku kan!...biler dah kahwin musti le memasing pikir pasal anak..nak berapa org, berapa pompuan, berapa lelaki kan!!!

gedebuk gedebak, aku ni ngandung le tiap tahun, kahwin tahun 99, thn 2000 sorang anak, 2001 sorang anak, 2002 patutnya 3 skali kuar, malang dan bukan nak jadik rezeki aku, aku keguguran, tahun 2003 sorang lagik..!!haaaa saper nak jawab mak oiii..cam kilang plak..non-stop production kan!!ehh tak relate ngan tajuk langsung ye nyah..

aku sebagai hambaNYa hanya merancang itu dan ini, selebihnya ditentukan oleh DIA..anak ke2 aku dilahirkan premature, mak accidently terrrr layan hypertension nok..huhuuu..aku terr emergency ceaserian..amar hanya 1KG waktu dilahirkan..dan doktor pun bagitau aku chances tuk amar bertahan cuma 50%...again ketentuanNYa...skang amar dah nak masuk pun 6 tahun this coming eleven september..korang ingat dak tarikh tu..tarikh wtc collapse..aku dok nengok berita kat labour room AMpang Puteri..

hari ganti hari, bulan pun bertukar..hari ke 42 aku bawak amar keluar, berat dia time tu hanya la 1.8kg..takde pesan or nasihat pead bagi kat aku tuk jaga baby prem..sungguh tak perihatin doktor itew, cakap pun ala2 eksyen..masuk 4 bulan amar demam non-stop tuk 1 minggu..biler bawak ke ampang Put, baru le tahu apa kes amar leh demam non-stop w/p 4 hari aku dok bawak amar jumpa doktor di 4 klinik berlainan..just to seek 1 2 3 4 opinion..berat amar masa tu baru jerk 3.8KG...
episod amar bermula..nak tahu penyakit amar..gi kat sini ;

nak relate ngan tajuk kat atas tu..aku bermohon satu hari nanti aku bisa bersama amar dan anak2 yg lain berdiri di depan kaabah..memohon hanya kepada MU yang SATU...

jom layan lagu ramli sarip...
ishh potong stim la plak..lagu tu kat desktop kat rumah..lenkali ye..

3 comments:

sd. said...

eheh..kilang ek k'teh :D

layan...~

Red Mummy said...

suspens aku kak

ingatkan kilang ko nak bertambah lagi

tp kalo ko nak, kalo ko suka, rezeki tu kak

aku dah pencen..cukuplah 2 putera puteriku itu, penawar duka kami...

insyallah

tehbunga said...

@sayda n Red

doktor tak kasik lagik dah..dia soh concentrate kat si amar..pity amar kurang kasih sayang gitew!!