Friday, November 24, 2006

Visit Fren di Wad Pakar HUKM

semlm petang aku mendapat perkhabaran..kawan se opis aka sekejiranan aku di dignose dgn nama yg amat ngeri..ngeri pada aku ngeri pada sumer org..tumor di bhgn usus besar..hari ni sewaktu lunch aku ke sana..kata org nak visit org sakit jgn tangguh2...sesampai aku ke wad, tiada perkataan yg terkeluar..sungguh aku tak sangka or jangka begini suratan dia..kuatkan semangat ayu ..insyaAllah mentari akan terus bersinar menerangi insan2 yg tabah & kuat semangat...
Melihat keadaan kawan aku itu, teringat aku kisah 5 thn lepas..adik ipar aku (hubby adik bongsu guwe daa) pun di sahkan dapat nama yg sama..1 thn selepas operation membuang sebhgn usus besar..datang pula nama baru di bhgn lain pulak..6 bulan selepas tu, dia menghembuskan nafas terakhir meninggalkan adik aku dan 2 org anak yg masih kecil..sehingga kini adik aku masih solo membesarkan Haziq & Anna...aku kagum dgn kecekalan dia w/p tiada pendapat bulanan/tetap...
dua scenario diatas membuatkan aku insaf...siapa la diri ini..sebagai hamba...aku tidak mampu mengubah keadaan atas landasan yg aku mahu..semuga ALlah menguatkan semangat aku..semangat adik aku..semangat kawan aku..semangat pengunjung blog aku..juga semangat seluruh manusia sebangsa seagama..hanya SATU..
suratan atau kebetulan
tehbunga

No comments: