Wednesday, August 16, 2006

apa yg anda rasa

pagi ni breakfast dgn Laksa Penang, ehsan Hawa..taste marveloussss..pelahap aku makan dgn Yandin & wanidah..

Udah 2 hari amar tidak ke sekolah, AD OS ke Sarawak, tiada siapa nak ambik alih tugas menghantar amar ke sekolah..yang mampu aku lakukan, hantar trus amar ke Taska Hada..maka seharian la Amar disitu..petang semlm sewaktu aku ambik Amar, lihat kecerian di wajah Amar, aku tahu amar selesa di Taska baru ini, tidak seperti Taska sebelum yang mana amar dikurung dlm bilik seharian...God will, 1 fine day ke3 anak2 aku akan aku jaga sendiri, tidak perlu rushing ke taska/tadika...





kepada Blogger yg jengok citer aku ni..sila la jawab ek?

1) apa perasaan anda sebagai ayah/lelaki melihat gambor diatas?
2) apa perasaan anda sebagai ibu/perempuan melihat gambor diatas?

kenapa aku bertanya? sbb sebagai melayu dan islam aku naik heran dgn sikap sesama bangsa dan agama..ada yg terlampau ngikut polisi yang di buat manusia, polisi yg sejak azali di tolak ketepi..heran betul laaaaa...ada masa aku pikir lebih baik aku tinggal di tempat bangsa lain yg minoriti penduduk islam..

5 comments:

tehbunga said...

complaint??

Anonymous said...

ape citer ni

tumismenumis said...

Apa perasaan?.. Kesian + terharu. Apa citer pasal polisi polisi tu pulak. Insuran ker apa?

Anonymous said...

kita sebagai hamba Allah kena tabah hadapi setiap ujian Allah...bagi saya apabila tengok gambar tersebut...perasaan saya bertambah sayang dan kasih yg mendalam terhadap amar ...

golongan kanak2 istimewa ini sebenarnya ade hikmah bagi kita....wallahualam..

ZaKiN said...

ermmm....tak jelas!!