Sunday, July 30, 2006

Rendang Dendang Perantau ku menjadi..

Percubaan kali pertama aku membuat rendang menjadik dan mendapat PUJIAN..Kehhh...kehh..kehhh, ni yg tambah semangat aku nak mencuba resipi baru. Amir pun puji..:).

Pagi ni riuh rendah rumah aku, 4 keluarga berkumpul sebelum PakChu balik ke LA..mlm tadik aku dah siap rebus ketupat ketul + masak Rendang Daging Dendang Perantau, pepagi tadik aku bangun jerk tidur, aku tumis ikan bilis, pastu aku ke pasar beli udang dan Ikan Kerisi. Balik dr Pasar, rombongan dr Kampung di Perak Sampai bawak 1 ekor ikan Tongsan.

Resepi makan kul 10 :
1) Rendang Daging
2) Sambal Ikan Bilis
3) Ketupat Adabi
4) Teh O suam/kurang manis

Resepi makan Tengahari sebelum bertolak hantar PakChu ke KLIA (makan kul 12.30)
1) Udang Masak Lemak Cili Api
2) Ikan Tongsan Bakar (masak dlm Convention Oven Cosway)
3) Ikan Kerisi Goreng kunyit
4) Sayur Campur
5) Nasi Putih
6) Oren sunkist
7) Spirulina Ice

Pukul 1, sumer bertolak ke KLIA, tinggal aku bersama Amar Amsyar dirumah. layan tengok Melodi 2nd half.

No comments: