Tuesday, November 22, 2005

Premature Baby

Untuk ibu-ibu yang ada complication during pregnancy betterrefer to government hospital.Government Hospital memang mempunyaispecialist yang ramai dan equipment pun lengkap. Services memang tak dapattandingi private hospital tapi kalau kita pandai bawa diri, mana-manahospital pun sama. Saya bersalinkan anak saya yang sulong di City Hospital,Birmingham, UK. Anak yang kedua di Hospital Damai, Jalan Ipoh.

Dua-dua saya bersalinkan normal dan tak kena pre-eclampsia. Masa baby saya 30 days memang ada 1st appointment (SOP) dgn Eyes Specialistfor Premature Baby di Hospital Selayang to ensure oxygen yang cukup diterima oleh retina baby. Alhamduliilah, baby saya takde problem. 2ndappointment (SOP) pun takde apa problem. So dah complete SOP appointmentbaby saya. Maybe Puan Ajah boleh ceritakan, effect dpd Retina Blastoma tu.So mcm mana condition anak Puan Ajah now? Lupa nak beritahu premature baby saya baby girl, anak nombor 3, namanya Afreena Fansuri.

Anak sulong Affiqah Farhana, Darjah 4, anak kedua Amiera Farisha, 6 tahun umurnya. TeamPowerpuff Girls.Cost untuk saya ceaserean cuma RM420 & cost baby dalam NICU (35 days) RM250. Hospital Selayang is 100% owned by government.

1 comment:

Anonymous said...

salam kunjungan. jengahlah blog saya di http://sisipanilham.blogspot.com