Wednesday, May 09, 2007

maidless

semlm 08/05/07 +- pukul 7 mlm, maid yg hampir 1 thn kerja jaga anak2 aku, kemas rumah aku, (tugas aku jaga dapur dan psst tak luper jaga suami ..hikk!!) misnati aka ati telah melangkah..tinggalkan anak2 aku yg kesedihan..ye la kan! bebudak tu dah mesra manja dgn dia..nasib baik takde malalak bagai..sedih gak nak lepas dia pergi..well!! ape kan daya dia pun ada mak pak gak..takkan nak duk ngan aku selamanya..


aku lelapkan mata bersama anak2, larling ke semenanjung sehingga Jumaat..ada gak perasaan bimbang, takut..tapi aku kuatkan semangat demi anak2...takut bukan pada benda2 halus or karut, takur kepada benda yg bernyawa, muker bertopeng..hikkhikk...bimbang plak almaklum dah lama tak bangun mlm mengisahkan perihal anak istimewa aku tu..dah lama tidur mlm ku terrramat lena..mlm tadik 3x aku bangun bancuh susu taw!!! yg paling kelako, aku siap letak bawah bantal henpon dgn alarm from amway (ntah apa nama bendalah itu).. alhamdulillah syukur yg tak terhingga sejak 2 bulan ni amar dah makin cerdik..sejak berpisah dgn buaian pada 07/07/07 iaitu selepas 3 hari ATok dan Opah ke Mekah menunaikan Umrah pada 04/04/07 yg jatuh pada aniversary ibu ayah yg ke 8 pada 04/04/07...berkat doa sumer..sekali lagi aku panjangkan kesyukuran..


Amar pun dah tahu masa siang dan masa malam..hampir 3 tahun amar asyik tidur di siang hari, dan menjadik kelawar di sebelah malam...kurang skit bebanan aku nak kemas barang2 yg amar sepahkan saban malam..jika dahulu dikala kami sefamily diulit lena, amar yg menjadi guard kami..sepanjang mlm dihabiskan tour satu rumah yg sekangkang rabit tu..turun naik tangga, panjat kitchen kabinet, bertengkek di cabinet TV, main air di kitchen basin, throw away all the sofa pillows..punggah keluar pinggan mangkuk milamine pirate, correlle, pyrex, etc...banyak udah yg berderaii..yg paling tak masuk akal, amar suker bebeno main dgn benda2 tajam cam pisau, paku jarum, etc..yg cukup menghairankan..amar jarang terluka dek penagan benda tajam seperti serpihan kacaatau pisau...ALlah maha besar dilindungi Nya dari segala kemudaratan..



Pagi ni udah le kesejukan hujan melanda dr dinihari..punya la liat nak bangun..dek mengenangkan "tugas baru" aku gagahi bangkit kul 6..selesai part aku, kejutkan si abg amir, nasib baik sesi KAFA disebelah pagi tak jauh dr rumah aku..kalo dahulu maid yg buat sumer tugas ni dan hantar amir sehingga ke pintu sek KAFA...hari ni abg amir wajib ku hantar, lebih2 lagi hari hujan...si adik maira dan amar tak perlu dimandikan..tadika sebelah rumah tolong ambik alih keje tu..hikkhikkk..


7.30 pagi keluar hantar abg amir, then headed to opis, lahabau btoi pagi ni..jalan jem tak hengat..took me 30 min from traffic light depan rumah to toll Kajang yg jarak only 2KM..jem tak hengatt..tak sker btoi!...lepas tit tit smart tag kat toll sg besi..laaaaagi skali jem..aku trus potong kiri..nasib laa...sampai opis dah merah login aku..hmm saper nak jawab tu...sweet 18 leh jawab dak on my behalf..hikkhikkk




x maid pakar masakan punjabi..tosey waktu sambut birthday amir pada 24/02/07

1 comment:

Abah Mui'zz said...

Sedapnya nampak tosai tuh Teh. Dapat kat Muizz, mahu habis sepinggan tuh.