Wednesday, February 14, 2007

saman

luper nak citer..2 hari sudah aku kena saman ..alkisah lunch time aku ke bank, bayor utang la weiii..parking tarak so aku decided to park the car just infront of the bank entrace..but depan tu bukan parking lot ..garis kuning..


kat banking hall mmg takde org pun, so aku the only 1 priority customer..cewahhh cam bank bukan tuk aku sowang jerk..aci dak!!..isi borang tekan no, gebebuk gedebak ada la dlm 3 minit...
sambil tu aku tinjau2 gak kat luar..nampak cam selamat...aku pun gatai le duk borak2 dgn mamat cashier tu..hensem adik tu..senyum sweet..haaaa..selingan...


tetiba the moment aku bukak jerk pintu cermin bank tu, sedang molek mamat polis menyelitkan 1 kertas kat wiper...aiyooo...aku cam biasa la...bab2 gini aku tak ambik pot punn... dari bujang hingga dah beranak 3..langsung aku tak kisah bab saman menyaman ni...
harap takde police of JPJ officer baca blog aku...aku buat dek jek dgn kertas tu..start kereta jalan sampai ke opis parking lot pun aku tak heran nyah...aku harap gak petang tu hujan supaya kertas tu cair..takyah aku sibuk2 nak baca..tapi skang ni kemarau mana ada hujan di siang hari, kalo ada pun malam jerk..tu pun kejap2...


akhirnya kertas tu ada la kat seat tray kete aku tu bersama dgn saman2 sebelum ni...pstt dendiam taw....bior le hilang text tu di telan dek panas..muahaah..


roadtax kereta aku mampus this coming Nov, kalo sangkut masa nak renew tu baru aku carik fulus tuk bayor all those samans..

No comments: